0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
گوگل پشتیبانی از کارت دیجیتال واکسن کرونا را به اندروید اضافه میکند

گوگل قابلیت اضافه شدن کارت دیجیتال واکسن کووید با نام «کارت کووید» (COVID Card) را به گوشی هوشمند کاربرانش می‌آورد. این قابلیت ابتدا در آمریکا راه‌اندازی می‌شود و به پشتیبانی مراکز درمانی، فرمانداری‌های محلی و سایر سازمان‌هایی که مجاز به توزیع کارت واکسن هستند وابسته خواهد بود. قابلیت مذکور امکان ذخیره‌سازی نتیجه آزمایش کووید کاربران را نیز فراهم می‌کند.

گوگل به کاربران توصیه می‌کند که روی صفحه‌ی خانه دستگاهشان، میانبری برای کارت کووید درست کنند و در هنگام ذخیره‌سازی کارت، امکان انتخاب این گزینه را به آن‌ها ارائه می‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرده که کارت کووید کاربران در کلاد ذخیره‌سازی نمی‌شود و از اطلاعات آن برای مقاصد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد؛ البته برخی اطلاعات همچون تعداد دفعات و روزهای استفاده از کارت توسط گوگل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کارت کووید روی نسخه‌های ۵ به بالای اندروید و دستگاه‌هایی با گواهی Play Protect پشتیبانی می‌شود؛ اما برای ذخیره و دسترسی به آن نیازی به داشتن اپلیکیشن Google Pay نخواهد بود.

در حال حاضر ایالت‌هایی همچون نیویورک و کالیفرنیا کارت واکسن دیجیتال را در اختیار ساکنانشان قرار داده‌اند؛ اما روی آوردن به سیستم یکپارچه گوگل می‌تواند کار ارزیابی روند واکسیناسیون و پیگیری آن را برای مقامات آسان‌تر کند.