0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
نقد و بررسی هدفون بیسیم شیائومی Redmi Airdots

این دستگاه قیمت بالایی ندارد و به خوبی در حال گسترش بازار هدف هدفون‌ بیسیم است. خرید چنین دیوایسی با قیمت ۲۴۰ الی ۲۸۰هزار تومان به نسبت قیمت‌های بازار کاملاً عالی است. شاید برای خوره‌های تکنولوژی اصلاً جالب نباشد که در طراحی ایرداتز از محصولات سایر برندها الهام گرفته شده باشد اما واقعیت این است که برای بازار هدف آن، که اکثراً افرادی با بودجه کم و خواهان تکنولوژی را شامل می‌شود، چندان مهم نیست. باید واقع‌بین بود؛ هدفون بیسیم ایرداتز با این قیمت به طرز فاجعه‌ای خوب است. اگر از خریداران وسواس و صاحب سبک تکنولوژی نیستید این همان هدفون بیسیمی است که در شرایط اقتصادی بد و بودجه کم ناجی شما خواهد.

طراحی و سخت‌افزار هدفون بیسیم Redmi Airdots

چیزی که بخاطر آن باید شیائومی را بشدت تحسین کنیم طراحی خاص و زیبایی منحصربفرد دیوایس‌هایی است که در هر سطح و دسته‌بندی به بازار عرضه می‌کند. با یک نگاه سطحی و دور، برایتان مشخص نخواهد بود که کدام کمپانی این هدفون بیسیم که در دست دارید را ساخته است. با نگاهی نزدیک‌تر و دقت بیشتر متوجه لوگوی Redmi که به طرز ظریفی روی کیس درج شده خواهید شد. باید گفت که این کم‌کاری در استفاده از لوگو در طراحی این هدفون شیائومی، در نگاه اول باعث القای حس ظرافت و پرستیژ در طراحی خواهد شد. در تماس اول با هر کدام از گوشی‌های هدفون بیسیم شیائومی، متوجه ابعاد بسیار کوچک آن‌ها خواهید شد. این هدفون بیسیم بیش از آنکه انتظارش را داشته باشید کوچک است. این شاید  برای شما یک نکته منفی احساس شود چون در مقایسه با رقبا، این دیوایس  بسیار تهی و شکننده حس می‌شود و این برای بعضی کاربران اصلاً خوشایند نیست. این قطعاً تاحدودی باعث راحتی در کاربری خواهد شد اما با افراط در این ویژگی شما به قدر کفایت از اعتماد به نفس در استفاده از این وسیله بهره‌مند نخواهید شد.

نقد و بررسی هدفون بیسیم شیائومی Redmi Airdots

در داخل بسته‌بندی فقط دو سایز متفاوت برای گوش‌ها ارائه شده است. آپشن اصلی یا همان پیشفرض برای استفاده روزمره راحت‌تر است. به‌خوبی درون گوش‌ها جای گرفته و ضمن ایجاد یک فضای ایزوله در حد انتظار، کیفیت موسیقی را به میزان زیادی افزایش می‌دهند. در این زمینه تقریباً تفاوت خاصی با مدل‌های گرانقیمت‌تر بازار ندارد. دستیابی به یک هدفون بیسیم با حذف کامل صداهای مزاحم امکان‌پذیر نیست اما در هدفون Redmi Airdots تا حد خیلی زیادی صداهای اطراف را می‌توانید حذف کنید.

بخاطر ساخته شدن هدفون‌ شیائومی از پلاستیک و طراحی مناسب وزن آن‌ها بسیار کم است تا حدودی که آن‌ها را احساس نکنید اما شکل طراحی آن‌ها ممکن است که برای هر گوشی مناسب نباشد. شکل و سایز گوش شما در راحتی حاصل از هر هدفون بیسیمی مؤثر است و ایرداتز شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست. با این حال این هدفون‌ Xiaomi Redmi Airdots  برای استفاده میانگین دو الی سه ساعت در روز مشکل خاصی ندارند و به قدر کفایت راحت هستند.

اگر شخص فعالی هستید این واقعیت که ایرداتز ضدآب است، یک نقطه قوت بسیار مهم تلقی خواهد شد. نمی‌خواهم به شما دروغ بگویم که کل روز را به‌راحتی با آن‌ها تمرین کرده‌ام اما حداقل دو سفر کامل را با آن‌ها سپری کرده‌ام و تابحال آن‌ها را در آب فرو نبرده‌ام ولی زیر باران با آن‌ها به پیاده‌روی پرداخته‌ام.

نقد و بررسی هدفون بیسیم شیائومی Redmi Airdots

در کناره‌ی هرکدام از گوشی‌های این هدفون بیسیم یک چراغ بسیار کوچک وجود دارد. با چشمک زدن این چراغ می‌توانید از وضعیت باتری مطلع شوید. به‌علاوه در هنگام اتصال و هنگام‌سازی با سایر وسایل این چراغ به رنگ آبی روشن درآمده و وضعیت را به شما اعلام می‌کند. رنگ چراغ در هنگام شارژ شدن هم قرمز خواهد بود. به محض قرار گرفتن در کیس اصلی رنگ چراغ قرمز شده و نشان می‌دهد که هدفون در حال شارژ شدن است.

فرآیند همگام‌سازی  هدفون بیسیم Redmi Airdots

فرآیند اولیه همگام‌سازی بسیار آسان و بدون مشکل خاصی انجام می‌شود اما خیلی دارای آپشن‌های مختلف و قابل کنترل نیست چون هیچ برنامه خاصی برای ارتباط با هدفون برای نصب بر روی گوشی ارائه نشده است و شما به طور مستقیم از طریق منوی بلوتوث گوشی به هدفون Xiaomi Redmi Airdots متصل می‌شوید. البته باید واقع‌بین بود و گفت که این نکته ممکن است برای بسیار کاربران نقطه قوت تلقی بشود اما برای خوره‌های تکنولوژی چندان جالب نیست. نکته کوچکی که در هنگام اتصال باید به آن دقت شود این است که در برخی گوشی‌ها ممکن است که هدفون به صورت دو دیوایس مجزای چپ و راست نمایش داده شود.. در این مورد جای نگرانی نیست و پس از اتصال به یکی دیگری نیز به صورت اتوماتیک متصل خواهد شد. در ادامه هم گاهاً در لیست ولوم‌های صدای گوشی فقط نام یکی از طرفین نوشته خواهد شد و جای نگرانی نیست.

پس از پشت سر گذاشتن همگام‌سازی برای اولین بار، با هر بار خارج کردن آن‌ها از کیس به صورت اتوماتیک به گوشی شما متصل خواهند شد. هرچند که انجام این فرآیند به سرعت سایر رقبا نیست اما با این حال بدون اختلال و چالش خاصی انجام خواهد شد.

کیفیت صدا و کنترل‌ها در هدفون بیسیم Redmi Airdots

کنترل دستگاه بسیار ساده و معمولی است. یک کلید فشاری ساده بر روی هر کدام وجود دارد که با یک بار فشار دادن، محتوای در حال پخش متوقف شده و با فشار دادن بعدی دوباره پخش خواهد شد. در صورتی که دوبار متوالیاً کلید را فشار دهید در دیوایس‌های اندرویدی دستیار گوگل و در تلفن‌های اپل دستیار سیری برای شما گشوده خواهد. استفاده از این کلیدها چندان جالب نیست. برای عمل کردن مجبورید آن‌ها را به گوش خود فشار دهید و این باعث تکان خوردن آن در گوش شما خواهد شد. در مجموع مگر برای قطع سریع محتوا، بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید.

در بخش صدا اما متوجه علت انتخاب خوب خود خواهید شد. با ندیده گرفتن تمام نکات منفی، در بخش صدا بسته به قیمت Redmi Airdots مجبور به دادن نمره عالی خواهید شد. درحالی که بسیاری از رقبا با قیمت‌های چندبرابری توان ارائه چنین صدایی ندارند، شیائومی می‌تواند ادعای اقتصادی‌ترین محصول در عین باکیفیت‌ترین را به واقعیت تبدیل کند. شیائومی ایرداتزیک درایور هفت ممیز دو دهم میلی‌متری دارد که امکان تولید سطوح متفاوتی از صدا را به آن خواهد داد. بیس صدای پخش شده عالی و راضی‌کننده است اما قطعاً نه در سطح بیس آهنگ‌های شدیدی که بسیاری از کاربران ممکن است با بلندگو پخش کنند. بالاها خوب پوشش داده شده اما در ولوم‌های بالا ممکن است متوجه شکنندگی آن‌ها بشوید اما فرکانس‌های میانی حتی در حداکثر ولوم هم به خوبی پوشش داده شده و احساس لازم را منتقل می‌کنند. بلندی صدا هم در مجموع قابل قبول است چون در استفاده روزمره معمولاً به بیش از هفتاد درصد صدا نیاز پیدا نمی‌کنید

عمر باتری ایرداتز

در حالت آماده‌باش می‌توان برای چهارده الی پانزده ساعت از آن‌ها استفاده کرد. در حالت پخش مداوم موسیقی هم حداکثر سه ساعت زمان در اختیار دارید که بسته به میزان صدای مورد استفاده می‌تواند متغیر باشد. این میزان از عمر باتری در مقایسه با دستگاه‌های مشابه کاملاً مناسب و عادی است.