0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
اسکرین شات آیفون 13

 

اسکرین شات آیفون 13

همه ساله با معرفی مدل های جدید گوشی های آیفون، عده زیادی از افراد در سراسر جهان و به خصوص ایران، برای اولین بار، خرید گوشی آیفون را انجام می دهند و به دلیل تغییر سیستم عامل (غالبا از اندروید به IOS)، در ابتدا با پیچیدگی هایی رو به رو می شوند.

در این مقاله به تمامی راه های اسکرین شات آیفون 13 می پردازیم و تمامی آن ها را با مراحل، گام به گام بررسی می کنیم.

1. اسکرین شات آیفون به وسیله دکمه ها

روش اول یا اسکرین شات آیفون 13 به وسیله دکمه ها، یکی از متداول ترین یا مرسوم ترین روش های اسکرین شات در گوشی آیفون است. در این روش شما لازم است تنها دکمه های پاور (دکمه خاموش / روشن کردن) که در سمت راست گوشی قرار دارد را به همراه دکمه افزایش صدا که در سمت چپ گوشی آیفون 13 قرار دارد مطابق تصویر و به طور همزمان فشار دهید. البته ممکن است در دفعات اول چندین بار امتحان کنید تا قلق را پیدا کنید؛ در صورت فشار دادن هم زمان این دو دکمه، اگر صدای گوشی شما بسته نباشد، صدای ثبت تصویر شنیده خواهد شد و تصویر کوچکی از اسکرین شات شما در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایان خواهد شد.

درصورت لمس تصویر کوچک، این عکس برای شما باز می شود و در صورت لمس نکردن صفحه گوشی، پس از چند ثانیه از صفحه نمایش شما محو شده و در گالری ذخیره می شود. درصورت نیاز شما می توانید با کشیدن تصویر به سمت چپ، سریع تر عکس را از صفحه نمایش خود محو کنید.

iphone-13-screenshot

2. به کمک Assistive Touch

روش دوم که می توان گفت ساده ترین روش اسکرین شات آیفون 13 با دخالت دست است؛ روش Assistive Touch نام دارد که نیاز به فعال سازی در تنظیمات دارد. در این روش شما می توانید با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی خود، به راحتی و بدون فشار دادن دکمه ای، اسکرین شات خود را ثبت کنید. برای این کار لازم است که به تنظیمات گوشی آیفون خود رفته، سپس وارد قسمت Accessibility شده و گزینه Touch را انتخاب کنید. در ادامه با وارد شدن به قسمت Assistive Touch و گزینه Double Tap، اسکرین شات را انتخاب کنید. از این پس با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی آیفون خود، می توانید به راحتی اسکرین شات خود را ثبت کنید.

assistive-touch-iphone

3. به کمک Siri (دستیار صوتی)

در این روش شما می توانید بدون دخالت دست و پس از فعال کردن دستیار صوتی، از صفحه آیفون 13 خود اسکرین شات بگیرید. دستیار صوتی اپل که توانایی های آن برای اکثر افراد پوشیده است؛ می تواند علاوه بر گرفتن اسکرین شات، بدون دخالت دست برای شما تماس نیز برقرار کند. شما می توانید پس از فعال کردن دستیار صوتی خود، با عبارت "Hey Siri, Take a screenshot" به راحتی از صفحه نمایش خود اسکرین شات بگیرید.

 

ویرایش اسکرین شات آیفون

همانطور که اشاره کردیم، شما پس از گرفتن اسکرین شات در آیفون 13 و شنیده شدن صدای آن، تصویر کوچکی از صفحه نمایش خود در گوشه پایین و سمت چپ اسکرین خود دریافت می کنید؛ شما می توانید با کلیک بر روی عکس، تصویر را برای خود فول اسکرین و یا ادیت کنید. یا حتی می توانید با کشیدن عکس به سمت چپ، آن را از صفحه نمایش خود محو کنید که در صورت انجام ندادن این کار، به طور خودکار، تصویر پس از مدتی از روی صفحه نمایش شما محو می شود. در این صورت شما بعدا می توانید تصویر ذخیره شده را در گالری خود ملاحظه و یا ویرایش کنید.

 iphone13-screenshot-edit