0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
آپید پرو احتمالاً نخستین محصول اپل با Face ID زیر نمایشگر خواهد بود

به گفته‌ی راس یانگ، تحلیلگر قابل‌اعتماد حوزه‌ی نمایشگر، اپل درحال برنامه‌ریزی طیف وسیعی از به‌روزرسانی‌های متحول‌کننده برای آیپدهای آینده‌ی خود است که ازجمله می‌توان به مدل ۱۴٫۱ اینچی جدید، مدل ۱۱ اینچی با نمایشگر OLED و همچنین معرفی فناوری دوربین زیر نمایشگر و صفحه‌نمایش‌های تاشو اشاره کرد.

یانگ می‌گوید آیپد ۱۴٫۱ اینچی اپل احتمالاً به‌جای صفحه‌نمایش mini-LED از نمایشگر LCD شبیه نسل کنونی آیپد ایر بهره خواهد برد. البته وی اشاره کرده است که برای تأیید این موضوع به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر از جانب تأمین‌کنندگان نمایشگر این محصول است.

راس یانگ بر این‌ باور است که آیپد پرو ۱۱ اینچی در آینده‌ی نزدیک همچنان از فناوری نمایشگر نسل کنونی بهره خواهد برد و ظاهراً اپل برنامه‌ای برای ارتقای صفحه‌نمایش آن به mini-LED یا Liquid Retina XDR ندارد. این شرکت از فناوری Liquid Retina XDR در آیپد پرو ۱۲٫۹اینچی استفاده کرده است. گفته می‌شود غول فناوری مستقر در کوپرتینو منتظر جهش به صفحه‌نمایش‌های OLED است و این تغییر می‌تواند در سال ۲۰۲۴ برای هردو آیپد ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی به‌طور هم‌زمان رخ دهد. یانگ می‌گوید اپل انتظار دارد حجم فروش آیپد پرو ۱۱ اینچی OLED پس از عرضه به بازار نسبت به آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی OLED بیشتر باشد.

به گزارش مک‌رومرز، دوربین TrueDepth زیر نمایشگر اپل می‌تواند قبل از آیفون ابتدا در آیپد مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌براین گفته می‌شود استفاده از این فناوری روی آیپد آسان‌تر است زیرا این محصول نسبت به آیفون در تعداد کمتری تولید می‌شود. این ویژگی جدید ازنظر تئوری می‌تواند تا سال آینده در آیپدهای بعدی ارائه شود.

افزون‌براین، یانگ مدعی شده که دستیابی به حجم کافی از شیشه‌ی پوششی مخصوص، عامل اصلی محدودکننده‌ی اپل در ارائه‌ی آیفون تاشو به بازار بوده است. انتظار می‌رود این شرکت برای معرفی آیپد یا مک‌بوک تاشو نیز با مشکل مشابهی مواجه شود و به‌همین دلیل شاید قبل از آیفون تاشو، شاهد عرضه‌ی تبلت یا لپ‌تاپ تاشو آن باشیم.