0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مقایسه اپل واچ سری ۶ و SE

هر دو دستگاه از سیستم‌عامل watchOS7 استفاده می‌کنند، اما ازآنجایی‌که مدل SE نسخه ارزان‌تر اپل واچ است، دارای امکانات کمتری نسبت به سری ۶ و پردازنده قبلی اپل واچ با نام S5 می‌باشد. هر دو مدل در ۲ نوع وای فای و سلولار به بازار عرضه می‌شوند که با توجه به اینکه در ایران امکان استفاده از سیم‌کارت روی اپل واچ وجود ندارد، لذا خرید این مدل‌ها توجیه چندانی نخواهد داشت. قیمت اپل واچ سری ۶ از ۳۹۹ دلار آغاز می‌شود، درحالی‌که قیمت مدل SE از ۲۷۹ دلار شروع می‌گردد. اگر شما هم علاقه‌مند به خرید اپل واچ‌های جدید هستید اما نمی‌دانید کدام مدل مناسب شما است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

طراحی اپل واچ ۶ و SE: ظاهر مشابه

ماقیسه طراحی اپل واچ ۶ و اس ای

هر دو مدل از همان زبان طراحی‌ای استفاده می‌کنند که اپل نخستین بار در سری ۴ اپل واچ معرفی کرد. سایزبندی دو مدل یکسان بوده و هر دو دارای رزولوشن‌های یکسان می‌باشند. همچنین هر دو مدل نیز ضدآب هستند و حتی می‌توانید با آن‌ها شنا هم بکنید. علاوه براین، طراحی یکسان موجب شده تا بتوانید از بندهای هرکدام روی مدل دیگر نیز استفاده کنید.

در سوی دیگر اما اپل واچ سری ۶، انتخاب‌های بیشتری را برای رنگ و جنس بدنه در اختیار شما قرار خواهد داد. سری ۶ علاوه بر رنگ‌های استاندارد نقره‌ای، خاکستری و طلایی، در رنگ‌های آبی و قرمز نیز تولید می‌شود. این نخستین باری است که اپل از این رنگ‌ها در اپل واچ استفاده می‌کند. مدل SE اما تنها در ۳ رنگ استاندارد تولید خواهد شد. اپل واچ سری ۶ همچنین در جنس بدنه تیتانیوم و استیل نیز قابل انتخاب و در این حالت‌ها نیز رنگ‌های متنوعی را برای انتخاب پیش روی کاربران قرار خواهد داد. البته که سری‌های آلومینیوم و تیتانیومی چندان در بازار ایران رایج نیستند و در صورت تمایل برای خرید این مدل‌ها، باید اختلاف قیمتی بالایی را پرداخت کنید. به‌عنوان‌مثال قیمت مدل استیل اپل واچ سری ۶ در سایز ۴۰ میلی‌متر از ۶۹۹ دلار آغاز می‌شود، درحالی‌که مدل آلومینیومی آن ۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

اما شاید مهم‌ترین تفاوت ظاهری این دو مدل را بتوان نمایشگر همواره روشن در سری ۶ دانست. این قابلیت نخستین بار در سری ۵ معرفی شد و حالا در نسل ۶ بهبود هم پیدا کرده است. عملکرد آن به‌گونه‌ای است که ساعت، اطلاعاتی همانند زمان را به‌صورت پیوسته روی نمایشگر دستگاه نمایش می‌دهد و برای اطلاع از زمان، نیاز به روشن کردن نمایشگر دستگاه یا بالا آوردن دست خود نخواهید داشت. این قابلیت علاوه بر کاربردی بودن، باعث می‌شود تا ظاهر دستگاه نیز کمی متفاوت‌تر و حتی زیبا‌تر به نظر برسد. تکنولوژی به‌کاررفته در این قابلیت به‌گونه‌ای است که موجب افزایش بی‌رویه مصرف باتری نیز نگردد.

مقایسه سخت‌افزار اپل واچ ۶ و SE

سری ۶ دارای جدیدترین چیپست اپل با نام S6 است مه به‌صورت اختصاصی برای استفاده در اپل واچ طراحی شده است. در سوی دیگر اپل واچ SE از پردازشگر S5 که در نسل ۵ اپل واچ وجود داشت بهره می‌برد. بااینکه چیپ S6 جدیدتر و سریع‌تر است، اما کماکان مدل S5 نیز عملکرد روان و سریعی را برای مدل SE به ارمغان خواهد آورد و به گفته کمپانی، سرعت آن ۲ برابر بیشتر از  اپل واچ سری ۳ می‌باشد.

بزرگ‌ترین آپدیتی که اپل واچ ۶ نسبت به نسل قبلی خود دارد را شاید بتوان قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون آن دانست. این ویژگی که با نام Oximeter یا همان اکسیژن سنج شناخته می‌شود، با استفاده از حسگرهای جدیدی که در زیر ساعت تعبیه شده‌اند، قادر به اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در خون کاربر است. این قابلیت در حالت دستی تنها در ۱۵ ثانیه میزان اکسیژن شما را اندازه‌گیری می‌کند؛ اما می‌تواند تا در دوره‌های مشخص، در طول شبانه‌روز نیز این کار را انجام داده و به‌صورت پیوسته وضعیت شما را مانیتور کند. بنابراین درنهایت اپل واچ سری ۶ شما می‌تواند یک گزارش کامل از وضعیت سلامت شما شامل ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و … را در اختیارتان قرار دهد. قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون بخصوص برای تشخیص ابتلا به کووید-۱۹ کاربردی است زیرا یکی از علائم مهم این بیماری، کاهش میزان اکسیژن بدن است. تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط ساعت، در اپلیکیشن Health قابل‌مشاهده خواهد بود.

اندزه گیری اکسیژن خود در اپل واچ سری ۶

هر دو مدل سری ۶ و SE دارای حسگر اپتیکال ضربان قلب هستند. اما سری ۶ دارای قابلیت EGC یا همان نوار قلب است. البته که این ویژگی در ایران قابل‌استفاده نبوده و لذا نباید در تصمیم‌گیری شما نقش مهمی داشته باشد. سری ۶ همچنین دارای چیپ U1 نیز هست. با استفاده از این چیپ می‌توانید با اپل واچ خود موقعیت دقیق آیفون خود را پیدا کرده و بالعکس که بخصوص برای افراد شلخته قابلیت کاربردی‌ای خواهد بود. این ویژگی تنها در آیفون‌های ۱۱ به بعد در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.

قابلیت‌های نرم‌افزاری

اپل با معرفی اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE، از نسخه جدید سیستم‌عامل watchOS 7 نیز رونمایی کرد که این نسخه از سری ۳ اپل واچ به بعد را پشتیبانی می‌کند. watchOS 7 دارای ویژگی جدیدی موسوم به Family Setup است. این ویژگی به والدین این امکان را می‌دهد که کنترل خوبی روی اپل واچ فرزندانشان و اپلیکیشن‌های مورداستفاده آن‌ها داشته باشند. بدین ترتیب می‌توانید با استفاده از یک آیفون، چندین اپل واچ را کنترل کنید. این نسخه همچنین دارای واچ فیس‌های جدیدی نیز هست. قابلیت‌های نرم‌افزاری اپل واچ‌های ۶ و SE تفاوتی با یکدیگر نداشته و اختلاف آن‌ها تنها در موارد سخت‌افزاری‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌باشد.